FlexHR | Audyty | Doradztwo Personalne Agencja Zatrudnienia

Jakie audyty przeprowadzamy?

  • Pre-audyt to wstępne rozpoznanie sytuacji, prowadzone główne przez wywiady z kluczową dla procesu osobą. Pre-audyt pozwala na ogólne rozpoznanie obszaru interwencji, bazując na informacjach dostarczanych bezpośrednio przez zamawiającego. Pre-audyt jest częścią każdej usługi z obszaru wsparcia HR i jest przeprowadzany przed nią. .
  • Audyt procesu to rozbudowany proces badawczy z zastosowaniem technik analitycznych, dzięki któremu dociera się do sedna zagadnienia, a także identyfikuje wszystkie istotne zakłócenia w procesie. Przykładem może być audyt procesu rekrutacji, gdzie poza wywiadami z wykonawcami procesu, brane są pod uwagę m.in. potrzeby organizacji, dokumentacja, charakterystyka rynku pracy i opinia osób nowo zrekrutowanych. Audyt procesu pozwala zbliżyć się do obiektywnego oglądu sytuacji.
  • Audyt personalny to rozpoznanie kapitału ludzkiego jakim dysponuje przedsiębiorstwo. Badane są kompetencje i potencjał zawodowy pracowników pod kątem planów i potrzeb firmy. Przeprowadza się go zarówno dla pojedynczych pracowników, jak i kluczowych grup pracowników.
  • Audyt funkcji personalnej to ocena efektywności pracy działu HR w kontekście dostarczania organizacji pożądanych wartości. Podczas audytu bada się, na ile osoby realizujące funkcję personalną spełniają oczekiwania organizacji.

Co się zyskuje przeprowadzając audyty?  

  • obiektywną wiedzę o organizacji, poszerzonej o mało widoczne zjawiska;
  • szansę na wprowadzenie działań usprawniających;
  • możliwość zaprojektowania trafniejszych rozwiązań.

Kiedy warto przeprowadzić audyty?  

    Zawsze, gdy:
  • są trudności i nie znamy ich przyczyny;
  • wprowadzane są zmiany w organizacji;
  • uruchamiane są projekty rozwojowe;
  • notowane są niesatysfakcjonujące wyniki;
  • rozpoczynane są znaczące inwestycje.

Jak we FlexHR przeprowadzamy audyty?

  1. analizujemy ogólny zakres projektu;
  2. identyfikujemy możliwe przyczyny trudności;
  3. budujemy plan audytu z wyszczególnieniem tego, co i jakimi metodami będziemy badać. A także ustalamy szczegółowy harmonogram;
  4. sprawdzamy dokumenty, ale przede wszystkim…
  5. … rozmawiamy z ludźmi. Wywiady z pracownikami są najcenniejszym źródłem wiedzy. Zdarza się, że pracownicy najniższego szczebla organizacyjnego wiedzą i zauważają więcej niż managerowie najwyższego szczebla;
  6. selekcjonujemy i weryfikujemy informacje;
  7. porządkujemy informacje wg ustalonego schematu;
  8. tworzymy raport wraz z rekomendacjami.
 

Opiekun projektu:


Magdalena Kamińska

Operations Manager

magdalena.kaminska@flexhr.pl
Zadzwoń do nas