EB i wakaty “na sprzedaż”

Majowe HR Cafe upłynęło pod znakiem Employer Brandingu. Izabela Mazurek-Turska, Marta Wachowiak i Anna Wankiewicz z bydgoskiego oddziału firmy Mobica dzieliły się z swoją wiedzą i doświadczeniem z obszaru komunikacji.

Choć są różne poglądy na tzw. rynek pracownika, to jedno nie ulega wątpliwości: w wielu branżach cały czas brakuje pracowników. Zatem co zrobić, żeby ich pozyskać? Z ostatniego HR Cafe płyną następujące wnioski:

  1. traktujmy kandydata do pracy jak klienta;
  2. myślmy o naszej firmie i naszych wakatach jako o produkcie oraz zastosowanie klasycznego lejka sprzedażowego;
  3. dbajmy o konsekwencję w komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem ogłoszeń o pracy.

I można by pomyśleć, że Employer Branding jako kreowanie wizerunku pracodawcy  na użytek zewnętrzny służy “sprzedaży” wakatów potencjalnym nabywcom – przyszłym pracownikom. Jednak byłoby to pewne spłycenie tematu. Bo tak naprawdę Employer Branding zaczyna się od budowania wizerunku pracodawcy wśród pracowników już zatrudnionych. Dlaczego? Ponieważ to oni mogą być naszymi najskuteczniejszymi ambasadorami, polecając pracę w naszej firmie swoim znajomym.

Recommended Posts
Napisz do nas

Nieczytelne? Zmień tekst.

Wpisz szukane wyrażenie i naciśnij Enter